Ons werk draait op giften en alle betrokkenen werken op vrijwillige basis. Mocht U een gift willen storten:

NL68 RABO 0144034034 t.n.v. St. Nieuwe Genade te Nieuwegein.



zondag 4 juli 2010

verslag barbecueavond wijk Fokkesteeg

God is getrouw, zijn plannen falen niet
Hij kiest de zijnen uit, Hij roept die allen
Die ’t heden kent, de toekomst overziet
Laat van Zijn woorden geen te aarde vallen
En ’t werk der eeuwen dat Zijn Geest omspant
Volvoert Zijn hand!














Lieve broers en zussen, bidders, medewerkers, belangstellenden,

Gisteravond hadden we de barbecue in buurthuis ’t Dok en het is een zeer vreugdevolle avond geworden. Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen te vertellen en ik zou het zeer gedetailleerd kunnen doen.

Toch denk ik dat ik het maar niet te lang maak en de hoofdpunten eruit haal.

In de eerste plaats wil ik, en ik denk dat ik dat namens het hele team mag zeggen (en die was uitgebreid gisteravond, ik denk wel 15 medewerkers!) dat we hebben ervaren dat er veel voor deze avond gebeden is. De hemel was zo open boven ons, er waren zoveel goede gesprekken, er is gebeden met mensen en……………..er is iemand tot geloof gekomen!
Iemand die ook regelmatig in de koffieshop komt (kwam).
Het was geweldig hoe stralend deze man was en dat werd vanmorgen nog eens bevestigd door een mailtje dat ik kreeg van een van onze medewerkers die nog laat in de avond naar het Dok is gegaan, na haar avonddienst. Wij waren toen al weg maar deze man stond er nog en ze werd getroffen door het feit dat hij zo straalde. Ik citeer een gedeelte uit de mail van deze medewerker om aan te geven hoe ze hem aantrof:

En echt, hij gaf een complete getuigenis van wat er vanavond in zijn leven is gebeurd! Echt werkelijk zo stralend heb ik hem nog nooit gezien!
In detail en op een persoonlijke manier vertelde hij dit. Wat een doorbraak in zijn leven zeg, halleluja!
Hij was zo blij en zei dat hij de gelukkigste man van de wereld is omdat hij nu God heeft!

Toen ik hem vroeg 'wie ben jij nu' zei hij: 'ik ben een broer van je, ik ben een zoon van God'.
Hij vertelde over zijn oude leven, de hoop die hij nu heeft, waarom hij drinkt (dronk?) de keuze die hij nu gemaakt heeft om opnieuw met zijn leven te beginnen en hoe blij hij was en alles van hem was afgegleden aan depressie etc. maar ook dat hij zondag naar de kerk zou gaan etc etc....

Dit zijn de dingen die wij niet kunnen, de bovennatuurlijke kracht die alles te boven gaat.
Alle eer en glorie aan God!



Er waren mensen van allerlei pluimage, het terras van het Dok zat vol, er waren kinderen en oude mensen, gezinnen, alleenstaanden. De boekentafel werd goed bezocht en er werd van alles meegenomen, ook door iemand die zei Boedist te zijn, deze persoon nam een nieuw testament mee. Een van de kinderen zei het heel bijzonder te vinden dat je zomaar ergens gratis kon barbecueën en dat er die week ook al iemand aan de deur was geweest om een gratis bijbel te geven.
Een andere jongen, ook uit de koffieshop, die vorige keer toen we hem spraken heel verbitterd overkwam, vertelde dat hij de hele maand naar dit evenement had uitgezien.
Een paar jongens vielen ons om de hals om te bedanken. Een zei dat hij er bijna van huilen moest.
En zo kan ik nog wel doorgaan. We weten niet wat er allemaal gezaaid is. God weet het en we hebben, na afloop, gebeden of Hij het verder uit wil werken. Een van onze medewerkers neemt de man die tot geloof gekomen is mee naar de kerk. Hij mocht ook met hem bidden



en ik denk dat het goed is als je iemand tot de Heer leidt dat je hem dan meeneemt naar de gemeente waar jij naartoe gaat. De persoon is later uiteraard vrij om te kiezen.

Vannacht kon ik niet zo goed slapen omdat er zoveel door mijn hoofd ging.
Het lied bovenaan dit verslag ging maar door mijn hoofd en ook dit;

“Leert hen onderhouden al wat ik u bevolen heb……………”

‘Onderhouden’ dus.

Hoe we daaraan gevolg gaan geven is een gebedszaak.
We zullen in het nieuwe seizoen bij elkaar komen, als team, om hierover te bidden en te overleggen, de datum geef ik nog door.
Is een Alfacursus in het Dok iets?
Hoe gaan we verder?

Het is goed om even vakantie te houden. God is niet op vakantie, dat is waar. Toch is het goed om als team even de tijd te nemen, uit te rusten. God rustte ook van zijn werk, na 6 dagen.

In augustus starten we weer met de film: “Het kruis in de asfaltjungle”
We hebben de mensen daar nu alvast een kaartje voor meegegeven.
Deze avond eten we niet met elkaar anders is de aandacht van de film afgeleid en duurt de avond te lang. We willen de bezoekers deze avond wel voorzien van een hapje en een drankje.
Voor deze avond hebben we de grote zaal van het Dok gehuurd en we hopen dat ie helemaal vol wordt!
Dat (mede) door deze spannende, waargebeurde film over haat, wanhoop, verzoening, herstel en uitzicht, de mensen uit deze wijk het leven mogen vinden en ook dat het de relaties van de mensen uit Fokkesteeg mag herstellen, de angst zal wegnemen die sommigen hebben voor de drugsverslaafden.

Fokkesteeg zal leven!
Laat ons gebed daarvoor doorgaan, ook in de vakantietijd!

De Here zegen ons allen, Hij behoede ons en doe Zijn aangezicht over ons allen lichten en zij ons genadig!
Want door Zijn genade leven wij en bewegen wij. Hem zij alle lof en eer!



Ik wil iedereen bedanken, ook namens ons kernteam, voor alle gebed en steun op wat voor manier ook.
We hebben ons van alle kanten gedragen gevoeld.

In Christus verbonden,
Platform Nieuwe Genade. www.nieuwegenade.nl
Jenny de Haan (contactpersoon)

Nieuwegein 1-01-07-‘10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor Uw reactie.